22-26.06.2020

15-19.06.2020

08-10.06.2020

01-05.06.2020

Religia

Religia

29.05.2020

27-28.05.2020

26.05.2020

Piosenka

25.05.2020

Religia

W załączniku przesyłam rysunek do pokolorowania dla klasy 0.

Proszę o obejrzeniu filmu  na portalu youtube pt. Filip Kwak - przyjaciele, odc. 6.

21-22.05.2020

20.05.2020

19.05.2020

18.05.2020

Religia

Religia

Religia

15.05.2020

14.05.2020

Dziecięce przeboje

13.05.2020

12.05.2020

11.05.2020

Religia

Religia

Religia

08.05.2020

 7.05.2020

 

6.05.2020

WITAJCIE W ŚRODĘ!

Przed nami kolejny pracowity dzień, oczywiście związany z życiem i zwierzętami na wsi. Na początek posłuchajcie piosenki: „Stary Donald farmę miał”.

A teraz pośpiewajcie. Prawda , że fajna piosenka. Jakie zwierzęta na swojej farmie hodował stary Donald?

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija o!
    A na tej farmie krowę miał ija, ija o!
    Krowa mu – mu - mu, mu, mu.

    2. ... świnkę miał ija, ija o! Świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
    krowa mu – mu – mu, mu, mu.
    3. ... pieska miał, ija, ija o! Piesek hau – hau - hau, hau, hau;
    świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum; krowa mu – mu - mu, mu, mu

    4. ... kury miał, ija, ija o! Kury ko – ko – ko, ko, ko; ...
    5. ... gąskę miał, ija, ija o! Gąska gę – gę – gę, gę, gę; ...
    6. ... kaczkę miał, ija, ija o! Kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa; ....
    7. ... owce miał, ija, ija o! Owce be – be – be, be, be; …
    8. ... kotka miał, ija, ija o! Kotek miau – miau – miau, miau, miau;
    owce be – be – be, be, be; kaczka kwa – kwa – kwa, kwa, kwa;
    gąska gę – gę – gę, gę, gę; kury ko – ko – ko, ko, ko;
    piesek hau- hau- hau, hau, hau; świnka chrum – chrum – chrum, chrum, chrum;
    Krowa mu – mu - mu, mu, mu.
    9. Stary Donald farmę miał ija, ija o! Ija, ija o!

A teraz czas na prace, które jak zwykle znajdziecie w załączniku: Jeśli ,ktoś nie ma jeszcze kotka ,to dziś może zrobić go sobie sam .Sposób wykonania znajdziecie w karcie pracy. Druga praca to puzzle – kogut .Powodzenia .Jak zawsze czekam na wasze zdjęcia .Pozdrawiam

 

 

Zadania na 5.05.2020

Dzień dobry przedszkolaki, dziś w dalszym ciągu będziemy rozmawiać, o życiu na wsi o zwierzętach jakie można tu spotkać. Na początek proponuję wam zrobienie kostki ze zwierzętami a następnie rzucajcie nią i spróbujcie naśladować odgłosy jakie wydaje wylosowane zwierze.

A teraz pomyślcie nazwa ,którego ze zwierzątka mieszkającego na wsi zaczyna się na głoskę – K. Jest ich kilka : kot, krowa, koń, kura,kogut, koza, kaczka, królik.

Dziś chciałabym abyście poznali , jak wygląda litera -K.k. podzielcie nazwy tych zwierząt na sylaby, a może spróbujecie wymienić głoski. Pomyślcie ,jakie inne wyrazy ,które znacie rozpoczynają się głoską K. w załączniku znajdziecie kartę z której dowiecie się, jak ta litera wygląda. Pamiętajcie, że są litery drukowane i pisane, małe i wielkie. Pokolorujcie obrazki a w podpisach zaznaczcie kolorem niebieskim literę K.

Kolejne zadanie – poćwiczcie pisanie litery K.k . I na koniec ułóżcie kota z przygotowanych puzzli. Miłej pracy!

Załącznik

 

Zadania na 4.05.2020

Witajcie po majowej przerwie ,mam nadzieję , że wypoczęci ,z zapałem wykonacie zadania , które dla was przygotowałam. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o wsi a więc na temat Wam bardzo bliski, bo możecie obserwować jak wygląda życie na wsi.

Na początek ( załącznik ) znajdziecie kolorowankę, na której są różne zwierzęta spróbujcie naśladować , jakie głosy wydają te zwierzęta i jak się nazywają .Mam nadzieję ,że je znacie. Następnie połączcie młode zwierzęta z dorosłymi i pokolorujcie kolorowanką. Gdy już będzie gotowa, poproście rodziców aby przeczytali wam wierszyk:

Na podwórku

Na podwórku chodzą puchate kaczuszki,

W piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki,

Są indyki strojne w czerwone korale-

Wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale!

Konie stoją w stajni, a krowy w obórce

Piesek trochę w domu , a trochę na dworze.

Gęś usiadła w trawie z małymi gąskami,

A kot zawsze chodzi swoimi drogami.

 

 

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:

 

-o jakich mieszkańcach podwórka była mowa w wierszu?

-jak nazywają się budynki gospodarcze w których mieszkają zwierzęta?

-jakie inne zwierzęta hoduje się na wsi?

I ostatnie zadanie na dziś : pokolorujcie wybrane zwierzątko( załącznik) farbami na kolory jakie mają w rzeczywistości, domalujcie elementy miejsca, w którym może znajdować się zwierze. Powodzenia!

 

Zadania na 30.04.2020

Dzień dobry!

W tym tygodniu to już ostatnie zadanie.

Drogie dzieci ! W najbliższych dniach będziemy obchodzić ważne dla nas Polaków święta: 2 maja - Dzień Flagi i 3 maja – Święto Konstytucji 3 maja. Znacie symbole narodowe, legendę o powstaniu Państwa polskiego i legendę o warszawskiej syrence. Zachęcam do wykonania zadań, jakie dla Was na dziś przygotowałam.

Zadanie 1.

Posłuchajcie wiersza, a potem nauczcie się go na pamięć

„Barwy ojczyste” Czesław Janczarski

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze,

biel i czerwień,

Czerwień to miłość,

Biel serce czyste,

Piękne są nasze barwy ojczyste.

Zadanie 2.

Rozetnij obrazek wzdłuż linii, a następnie go ułóż i naklej na kartce. ( załącznik)

Zadanie 3. Na koniec proponuję Wam troszeczkę ruch - Domowa rytmika z panią Elizką -Pierwszy odcinek rytmiki dla dzieci przebywających w domu. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLIsOZm4wNF163eT9wkLYZF15hPJtj6pEF

Życzę udanej majówki i dużo uśmiechów na twarzy,  podziwiajcie Polską przyrodę i dbajcie o siebie.

 

Zadania na 29.04.2020

   WITAJCIE W ŚRODĘ!

Przed nami kolejny pracowity dzień. Znacie już symbole narodowe naszego kraju. Dziś posłuchamy Hymnu Polski czyli najważniejszej pieśni śpiewanej na ważnych uroczystościach. Zapewne już ją słyszeliście. Ale każdy Polak powinien znać jej słowa zatem spróbujcie je zapamiętać. Musicie pamiętać też , że śpiewając należy stać na baczność. A więc do hymnu! https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

 

Marsz, marsz, Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski.

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem.

 

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami.

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

 

Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

 

Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany –

Słuchaj jeno, pono nasi

Biją w tarabany.

 

 

Marsz, marsz, Dąbrowski...

Następnym zadaniem jest poznanie nowej literki - F,f jak Flaga

Drodzy rodzice jak co dzień potrzebuję Waszej pomocy, przeczytajcie proszę dzieciom następujące wyrazy i spytajcie jaką głoskę słyszą na początku wyrazu:flaga, fotel ,filiżanka, farby, Filip, Franek, foka.

 

Teraz podzielcie te wyraz na sylaby (Fla-ga) i policzcie ile sylab ma każdy wyraz.

A może dzieci znają jeszcze inne wyrazy rozpoczynające się literą ł?

Przechodzimy do kart pracy: pokolorujcie tylko te obrazki w których słyszycie literę f i naklejcie je na literę F. Kolejne zadanie – poćwiczcie pisanie litery f .

Ostatnie zadanie: potnijcie literę po przerywanych liniach, następnie ułóżcie ją i naklejcie na kartce . Jeśli macie ochotę możecie pokolorować obrazki.

Załącznik

Powodzenia !

Zadania na 28.04.2020

   Dzień dobry we wtorek!

Mam nadzieję, że podobał wam się film. Wasze roślinki już zaczynają kiełkować –dziękuję za zdjęcia . Dziś wykonamy biało- czerwony kwiatek sposób , jak go wykonać znajdziecie w załączniku.

Wiecie już jakie symbole ma nasz kraj więc pora na stolicę naszego kraju- Warszawę ,czyli najważniejsze miasto, w którym znajduje się mnóstwo zabytków są to budynki , pomniki będące dziełem człowieka   i stanowiące pamiątkę dawnych lat .W załączniku znajdziecie zdjęcia niektórych ważnych zabytków Warszawy. Mam nadzieję, że kiedyś wybierzemy się do Warszawy i będziemy mogli na żywo podziwiać te zabytki.

Każde miasto ma swój znak, czyli inaczej herb. Herbem Warszawy jest syrenka ,a dlaczego dowiecie się z opowiadania ,które znajdziecie na https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/11/polski-legendy-warszawska-syrenka.html

Na koniec dokończcie rysowanie syrenki po kropkach i pokolorujcie obrazek ( załącznik ). Powodzenia!

Załącznik 1

Zadania na 27.04.2020

    Witam po króciutkiej przerwie w poniedziałek.

Mam nadzieję ,że Wasze fasolki już rosną czekam na efekty Waszej pracy!

Przez najbliższy kilka dni będziemy rozmawiać o kraju w którym wszyscy mieszkamy o Polsca. Zachęcam Was do obejrzenia filmiku pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23Apoznacie pt. „” poznacie tam historię powstania Państwa polskiego oraz jakie są jego symbole.( godło ,flaga, Hymn).

Następnie pokolorujcie kartę pracy według kodu( załącznik) i ostatnie zadanie na dziś- Chorągiewka. Potrzebne Wam będzie: patyczek od szaszłyków albo jakiś inny, jaki znajdziecie , papier o wymiarach 5 na 20 cm( wzór). Obrysujcie ten wzór na czerwony i biały kartonie, następnie sklejcie te kartoniki dłuższymi brzegami. Gotowe biało –czerwone flagi są gotowe. Teraz tylko przymocujcie je do patyczka przy pomocy kleju lub taśmy .Powodzenia. Oczywiście czekam z niecierpliwością na zdjęcia.

Zadania na 24.04.2020

Kochani, witamy w kolejnym dniu naszych ekologicznych zadań.

Dziś zachęcam Was do gry interaktywnej pt. „Akcja segregacja”. Poniżej umieszczamy link, który przeniesie Was w świat ekologicznej zabawy.

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/akcja-segregacja-gra-interaktywna.html C7nbAmCLnWIxlRJT0T3ud7cDG-cq0RvTy4I

Dziś też pobawimy się w ogrodników. Zachęcam do zasadzenia fasolki.

Co trzeba zrobić:

znaleźć słoik, nałożyć gazę (opatrunek jałowy), obwiązać wokoło gumką lub sznurkiem, żeby się trzymało i lekko wcisnąć do środka, żeby gaza lekko zamoczyła się w wodzie. Na to położyć ziarenko fasolki. Przez dwa-trzy dni trzeba pilnować, aby nasionko fasoli było lekko zanurzone  w wodzie. Wodę trzeba uzupełniać, bo paruje. Po kilku dniach nasionko pęka i zaczyna rosnąć łodyga. Dopiero potem nasionko się ukorzenia.

Chętnie będę obserwowała ten eksperyment z Wami. Przysyłacie mi każdego tygodnia zdjęcie ,stworzymy nasz wirtualny ogródek

Dziś jeszcze zadanie z języka angielskiego obejrzyjcie filmik na stronie https://youtu.be/S6Ait911Emo . Poznacie tam nazwy zwierząt mieszkających na wsi a także przypomnicie sobie te ,które już znacie.  W załączniku znajdziecie zwierzątka pacynki na palec. Wytnijcie je i sklejcie. Pacynka gotowa .Miłej zabawy

Załącznik - pacynki

 RELIGIA

Witam serdecznie i zapraszam dzieci do obejrzenia  na  Youtube.com nowa ewangelizacja Filip  Kwak  Odcinek 2 pt "Jezus żyje" aby pośpiewały i potańczyły z ks prowadzącym a  chętni mogą wykonać prace o której mówi ks. prowadzący.

Zadania na 23.04.2020

Dzień dobry przedszkolaki. Dziś w dalszym ciągu będziemy rozmawiać, o tym jak dbać o środowisko, w którym żyjemy.

Na początek proponuję wam krótki film pt. „Rady na odpady” znajdziecie go : 

 https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

Teraz powtórzcie wczorajszą piosenkę -Eko- piosenkę.

Dziś też poznamy cyfrę 8, najpierw klaśnijcie 8 razy, następnie podskoczcie osiem razy, a teraz odliczcie 8 paluszków , następnie poćwiczcie pisanie cyfry 8 po śladzie (Karta 1), (karta 2)- wyszukajcie cyfry 8 i pokolorujcie je na czerwono

( karta 3 )- policzcie ile jest rybek i pokolorujcie dowolnie cyfrę.

Miłej pracy.

 

Zadania na 22.04.2020

WITAM WAS BARDZO SERDECZNIE W ŚRODĘ

DZIŚ  OBCHODZIMY   ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI

.

A więc zaczniemy od krótkiego quizu;

          1.Gdzie powinno wyrzucać się śmieci?

a)     Do kosza   b) na chodnik

2.Które z wymienionych rzeczy zanieczyszczają środowisko?

a)     Kamienie b) zużyte baterie

3. Jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy?

a)     Jednorazowa plastikowa  b) wielokrotnego użytku

4 .Przeterminowane lekarstwa odnosimy do:

a)     Sklepu z zabawkami b) pojemnika w aptece.

 

A teraz posłuchajcie historii pewnego „ Kosza na śmieci”.

Raz widziały w parku dzieci, co wyprawiał kosz na śmieci. Pod czerwone wziął się boki i urządzał dzikie skoki. Przez parkowe pędzi dróżki , rozrzucając szkła i puszki. I przemykał alejkami z papierami za uszami. Tu coś zgubił , tam coś rzucił, wreszcie w krzakach się przewrócił. Zawołały w końcu dzieci;

- kosz na śmieci i tak śmieci?

Kosz zza krzaka nos wystawił , śmietnikowy strój poprawił, spod śmieciowej zerknął grzywki: chciałem trochę mieć rozrywki! Od lat w jednym miejscu stałem…..

Nikt z nas nie jest ideałem!

Zaprojektujcie teraz własną torbę ekologiczną na zakupy znajdziecie tam również listę Eko- zadań ( załącznik) . ostatnie zadanie na dziś to Eko- piosenka .posłuchajcie jej i spróbujcie zapamiętać słowa .Powodzenia!

 

Tekst piosenki:


Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

PIOSENKA

Zadania na 21.04.2020

DZIEŃ DOBRY WE WTOREK !

Na początek zabawa logopedyczna; spróbujcie naśladować głosy następujących zwierząt: kotka, psa, koguta, kozy, kaczki . W załączniku znajdziecie puzzle zwierząt, wytnijcie elementy, ułóżcie zwierzątka , naklejcie na kartkę i pokolorujcie.

Wiecie doskonale o tym ,że Ziemia ma kształt kuli, znajdują się na niej kontynenty i oceany. Ziemia jest jedną z planet w kosmosie. Podzielcie na sylaby słowa: ziemia, ocean, kosmos, kontynent. A teraz w załączniku znajdziecie kartę pracy- kulę ziemską. Narysujcie po śladzie kontynenty i oceany a następnie wyklejcie kontynenty kulkami z zielonej bibuły bądź plasteliny a oceany kawałkami niebieskiego kartonu bądź plasteliną . Miłej pracy !

Załącznik

 

Zadania na 20.04.2020

Witam w poniedziałek.

Przez najbliższy tydzień będziemy rozmawiać o tym, jak powinniśmy dbać o naszą planetę ziemię.

Na początek narysujcie po śladzie koła raz prawą a raz lewą ręką( załącznik).

Potem możecie je wyciąć i spróbować ułożyć z nich jakiś obrazek.

Kolejne zadanie znajdziecie również w załączniku. Musicie ocenić czy przedstawione sytuacje są korzystne , czy szkodliwe dla środowiska. Następnie połączcie korzystne sytuacje z uśmiechniętą kulą ziemską, a szkodliwe ze smutną,możecie je skreślić. Pokolorujcie tylko obrazki z dobrymi zachowaniami.

Ostatnie zadanie na dziś : wykonajcie postać EKOLUDKA z materiałów jakie znajdziecie w domu tj. rolki od papieru toaletowego bądź ręcznika, butelek plastikowych , korków, gazet, sznurków , guzików itp. Kilka pomysłów znajdziecie w załączniku.

Jak zwykle liczę na pomoc rodziców szczególnie przy ostatnim zadaniu.

Bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Oczywiście z niecierpliwością czekam na Wasze zdjęcia.

 

Religia - karta 1

Religia - karta 2

Religia - karta 3

Religia - karta 4

Religia - karta 5

 

Zadanie na piątek- 17 .04.2020 r.

Kochani wiosna już w pełni, dlatego dzisiaj porozmawiamy o ptakach, które powróciły do nas z ciepłych krajów.

Najpierw rozwiążcie kilka zagadek:

 

Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,

A po nasze żabki przybył aż z Afryki.

(bocian)

 

Wzbija się w niebo śpiewak malutki,

Z góry przesyła wiosenne nutki,

A każda nuta dźwięczy jak dzwonek

I już wiadomo, że to……..

(skowronek)

 

Siedzi sobie na buku i woła: kuku, kuku

(kukułka)

 

Gniazdko z błota lepi pod dachu okapem.

Przylatuje z wiosną, aby uciec latem

(jaskółka)

 

Teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania

 

M. Strękowskiej-Zaremby pt. “Ptaki”, a następnie odpowiedzcie na pytanie: Dlaczego ptaki potrafią latać, a ludzie nie?

 

Przyjrzyjcie się uważnie ptakom, które do nas powróciły z ciepłych krajów. ( Załącznik 2)

 

Które z nich rozpoznajecie?

– podzielcie nazwy wszystkich ptaków na sylaby

 

– powiedzcie jaką głoskę słyszycie na początku ich nazwy

– kto potrafi może je przegłoskować

 

Czas na karty pracy

 

1. narysujcie drogę jaką leciały ptaki.

2. pokolorujcie obrazek według wzoru .

Miłej pracy!

 

Zadanie na czwartek - 16.04.2020 r.

Dzień Dobry! Dzisiaj poznamy nową literkę. Gotowi? Świetnie!

Zacznijmy więc od zabawy ruchowej. Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi, rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. Po każdym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny poziom do przejścia w grze.Skoro troszkę się już poruszaliśmy, wysłuchajcie proszę teraz krótkiej zagadki:

Przychodzi do nas z dala,

 

gwiazdy na niebie zapala.

Do snu układa słońce,

a budzi gwiazd tysiące.

Super to jest noc i właśnie dziś porozmawiamy o literce N i n

Drodzy rodzice jak co dzień potrzebuję Waszej pomocy, przeczytajcie proszę dzieciom następujące wyrazy i spytajcie jaką głoskę słyszą na początku wyrazu.

noc, noga nurek , namiot , nosorożec, narty

Teraz podzielcie te wyraz na sylaby ( nar-ty ) i policzcie ile sylab ma każdy wyraz.

A może dzieci znają inne wyrazy rozpoczynające się literą n?

Teraz niech dzieci odgadną jaki wyraz powiedzieliście dodając literę n na początku ;

-oc( noc), - -oga, - amiot, - arty, -ożyce

Układanie litery „n’’

Dzieci niech spróbują ułożyć literę N- ze sznurka, plasteliny, koralików, nakrętek bądź czegoś innego.

Wyszukiwanie wyrazów z literą „n”- Znajdź wszystkie małe i wielkie litery N i pokoloruj karta w załączniku 1

Na koniec pokoloruj kartę pracy z literą n dla chętnych poćwiczcie pisanie tej literki po śladzie.

POWODZENIA !!!

 

Zadania na 15.04.2020

Hej kochane przedszkolaki, posłuchajcie jeszcze raz wczorajszej piosenki- może spróbujecie ją zaśpiewać. Zaproście do wspólnego śpiewania rodziców.

A teraz odpowiedzcie na pytania:

-O jakich zwierzętach i owadach jest mowa w piosence?

-Kiedy zwierzętach i owadach szykowały się do tańca?

- Które owady nie chciały tańczyć poleczki i dlaczego?

 

Zadanie drugie na dziś -wykonajcie biedroneczkę, sposób wykonania znajdziecie w załączniku.

  

Oczywiście z niecierpliwością czekam na efekty Waszej pracy.Pozdrawiam.

Załącznik

 

Zadania na 14.04.2020

Witajcie po świątecznej przerwie.

Mam nadzieję, że spędziliście miło czas z najbliższymi.

Kochani, niestety nie możemy chodzić na spacery (chyba że do własnego ogródka), ale wiosenną pogodę da się zaobserwować z okna lub z balkonu. Spróbujcie w tym tygodniu przyjrzeć się jaka jest pogoda wiosną? Potem spróbujcie rozwiązać wiosenne łamigłówki ( załącznik) w czasie pracy możecie posłuchać wiosennej piosenki, którą znajdziecie w drugim załączniku.

Mam nadzieję, że wam się spodoba.

WIOSENNA POLECZKA

I . Kiedy świeci słoneczko,

to na łące nad rzeczką

świerszcze stroją skrzypeczki

do wiosennej poleczki.

II . Dylu – dylu już grają,

grube baki śpiewają,

myszki tańczą poleczkę,

sapią przy tym troszeczkę.

III .A trzy małe biedronki

nie chcą tańczyć tej polki

i czekają na walca,

aby tańczyć na palcach.

 

Jak zawsze czekam na wasze zdjęcia. Pozdrawiam!

Załącznik

Piosenka

 

Zadanie na piątek 10.04.2020

Pomóżcie rodzicom w przygotowaniach świątecznych.  Dziś przesyłam sposób wykonania kurczaczka wielkanocnego, jeśli będzie się Wam nudziło w załączniku  znajdziecie jeszcze kilka kolorowanek świątecznych.

ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT I MOKREGO ŚMIGUSA DYNGUSA.

załacznik

Zadania na czwartek 9.04.2020 

Dziś przesyłam wam kilka pomysłów na świątecznego baranka, spróbujcie zrobić wybranego a może sami coś wymyślicie ( pomysły w załączniku).Powodzenia

Załącznik

 

Zadania na środę 8.04.2020

Czy wiecie o co kłócił się z kurczaczkiem cukrowy baranek?

Jeśli jesteście tego ciekawi, posłuchajcie wielkanocnej piosenki.

Spróbujcie zapamiętać słowa piosenki, chociaż refren.

 

Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,

A przy nich kurczaczek i z cukru baranek.

Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,

Oto wielkanocna świąteczna święconka.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,

Która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?

Czy ta malowana, czy ta wyklejana,

Czy zdobiona woskiem i pofarbowana

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,

aż goście świąteczni do drzwi zapukali 

Wielkanocni goście czasu nie tracili 

potłukli pisanki jajkiem się dzielili.

Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,

Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.

Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,

Uświetniły nasze wielkanocne święta.

Zadanie 2 na dziś -pomóżcie królikowi pozbierać świąteczne jajka- karta możecie również wykonać 2 zadanie pokolorować pisanki z takimi samymi wzorami jednakowo (załącznik)

Załącznik 

Zadanie na wtorek 7.04.2020

Witam .

Dziś pomóżcie królikowi odnaleźć koszyczek z jajkami wielkanocnymi- załącznik pokolorujcie obrazek .

I coś dla starszaków ( 5 I 6 LATKÓW)

Drodzy rodzice jak co dzień potrzebuję Waszej pomocy, ale przy tym zadaniu szczególnie. Przeczytajcie proszę dzieciom następujące wyrazy i spytajcie jaką głoskę słyszą na początku wyrazu. : jajko ,jabłko, jeden, Janek, Jadzia, jeleń ,jeż,jaszczurka

Teraz podzielcie te wyraz na sylaby (jaj-ko) i policzcie ile sylab ma każdy wyraz a następnie ile głosek.

A może dzieci znają jeszcze inne wyrazy rozpoczynające się literą j?

Wyszukiwanie wyrazów z literą „J”

Poproście rodziców o jakąś niepotrzebną gazetę , czasopismo wyszukajcie w niej jak najwięcej liter „ j J” wytnijcie i naklejcie na kartkę z literką J znajdującą się w załączniku – pokolorujcie wszystkie kółka na ulubiony kolor . I na koniec pokolorujcie pola z literką J na niebiesko a dowiecie się co kryje się na obrazku. Miłej zabawy.

Załącznik

 

Zadanie na poniedziałek -06.04.2020r.- przedszkole

Witam moje przedszkolaki po krótkiej przerwie.

Mam nadzieję ,że odpoczęliście i macie siłę do dalszej pracy, ponieważ przygotowałam dla Was kolejne zadania .

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o Zwyczajach Wielkanocnych.

Na początek posłuchajcie wiersza

, „ Śningus - dyngus”

Wczesnym rankiem, po kryjomu,

Michał skradał się po domu.

Z ogromnymi psikawkami

Właśnie schował się za drzwiami.

Aj, ratunku! Co się dzieje?

Wszystkich oblał dziś Michałek,

Bo dziś lany poniedziałek!

 

A teraz odpowiedzcie na pytania:

- Jakie są zwyczaje związane ze świętami Wielkanocnymi?

-Jak obchodzi się święta w waszym domu?

   Jednym ze zwyczajów wielkanocnych jest malowanie jajek, inaczej pisanek.

 Zadaniem  kolejne na dziś  to  ozdobienie jajka ( załącznik) według własnego pomysłu dostępnymi materiałami,bądź wykorzystanie pozostałych wzorów  .Miłej pracy .Jak zwykle czekam na wasze zdjęcia.

Załącznik

 

Zadanie na piątek - 03.04.2020r.

Witam Was gorąco, dziękuję za wspaniałe zdjęcia i filmiki. Na dziś przygotowałam dla Was dwa zadanie :

Zadanie 1

Obejrzyj filmik o wiośnie: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

Zadanie 2

Wykonaj bociana tak jak na zdjęciu  ( załącznik ).Potrzebne będą:

- patyczek do szaszłyków,

- 4 płatki kosmetyczne,

- papier czarny i pomarańczowy,

-wstążeczka,

-flamastry.

              Dobrej zabawy.

Załącznik - zdjęcie bociana

Zadanie na czwartek-02.04.2020r.

Zawitała już do nas wiosna, ale żeby obudziła się na dobre proponuję  dzisiaj opowiadanie ,,Wiosenne przebudzenie” , zabawę plastyczną i  ćwiczenie oddechowe.

1. Opowiadanie Barbary Szelągowskiej

Powoli zbliżała się wiosna. Tak naprawdę chyba wcale jej się nie śpieszyło. Za oknem raz prószył śnieg, a raz kropił deszcz. Nic nie zapowiadało zmiany pogody, mimo że marzec powoli dobiegał końca. Pani poprosiła dzieci o przyniesienie do przedszkola plastikowych doniczek.

Zaraz po śniadaniu grupa Olka wyruszyła do sklepu ogrodniczego i zakupiła cebulki.

– Proszę pani, co będziemy robić z tymi cebulkami? – zapytała zaciekawiona Kasia po powrocie ze sklepu.

– Kasiu, to właśnie na wiosnę co roku przyroda budzi się do życia. Jeżeli swoją cebulkę wsadzisz do doniczki z ziemią, po kilku dniach wykiełkuje z niej szczypiorek.

– Ale chyba trzeba będzie ją podlewać – dodał Olek.

– Zgadza się, Olku. Musimy także postawić nasze doniczki z cebulkami na parapecie najbardziej nasłonecznionego okna. Wszystkie rośliny potrzebują światła, inaczej nie urosną.

Czyli roślinom potrzebne są ziemia, woda i światło. Kto już posadził swoją cebulkę – tak jak pokazywałam – może ją podlać i postawić na parapecie. Myślę, że gdy wiosna zobaczy nasze roślinki, od razu zagości u nas na dobre.

– Moja na pewno wyrośnie pierwsza – przechwalał się Bartek.

– Nie. Ja swoją lepiej podlałem – zawołał Maciek.

– Ale moja była największa – dodał Olek.

Minęło kilka dni. Wszystkie dzieci sumiennie podlewały kiełkujące roślinki i je porównywały.

Olek bardzo się martwił, bo tylko jemu nie chciało nic wyrosnąć.

– Jakaś leniwa ta twoja cebulka – żartował z Olka Bartek. – Spójrz, jaka moja jest duża.

Olkowi zrobiło się bardzo przykro. Wszystkie doniczki zazieleniły się – z wyjątkiem jego.

Chłopiec patrzył z zazdrością na rosnące roślinki. Zasmucony, poszedł bawić się samochodami.

– Olek, chodź tu szybko – zawołała Kasia tuż przed obiadem. – Coś się zazieleniło w twojej doniczce. To na pewno szczypiorek!

Wszystkie dzieci zaczęły z uwagą oglądać doniczkę chłopca.

– To naprawdę szczypiorek. Hura! Nareszcie! – zawołał uszczęśliwiony. – A już myślałem, że tylko ja nie będę miał czym przywitać wiosny.

– Widzicie, dzieci, warto było czekać – powiedziała pani. – W końcu nikt się tak nie cieszył jak Olek.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania

- Co robiły dzieci z grupy Olka?

- Powiedzcie, co jest potrzebne do wzrostu roślin.

-  Co według dzieci oznacza powiedzenie Rosnąć jak szczypiorek na wiosnę.

2. Dokończ tulipana po śladzie i pokoloruj rysunek ( załącznik)

3.zabawa plastyczna „Moja dłoń”- kartka papieru, kredki i nożyczki

Dziecko kładzie swoją dłoń na kartce papieru. Odrysowuje ją kredką w swoim ulubionym kolorze. Będzie krzywo, nierówno. Nie martwcie się. Każda praca jest piękna dlatego, że włożyliście w nią serce i chęci. Jeżeli ciężko jest dziecku odrysować swoją dłoń. To proszę niech odrysuje rodzica i wytnie ją  nożyczkami.

Więc kochane dzieci oto wasze zadanie: ozdóbcie palce  tak, aby każdy miał inny kolor i wzorek. Podpiszcie swoją pracę ( kto potrafi) na środku dłoni, jeśli nie potraficie poproście rodziców, aby napisali  ołówkiem wasze imię, a  wy poprawcie je  po śladzie kredką.

4. Ćwiczenie oddechowe „Psotny wiatr” – gazeta, mała miseczka

Dziecko ma za zadanie z gazety wykonać małe kuleczki. Wkłada je do miski. Kiedy miska jest już w połowie wypełniona kuleczkami. Dziecko dmucha tak mocno, aby wszystkie kulki wydmuchać na zewnątrz. Następnie zbierają kuleczki i ponownie umieszczają je w miseczkach.

                                                                              Udanej zabawy !

Karta pracy

               

Zadanie na środę - 1 .04.2020 r.

Witam na dziś przygotowałam dla Was dwa zadania Was :

wierszyk do nauczenia na pamięć ! Macie na to czas do końca tygodnia.

Kochani rodzice nagrajcie filmik, jak Wasze pociechy  go recytują.

( znajdźcie mnie na messengerze)

 

     Pączki

Przyszły do sklepu zajączki:

- Podobno tutaj są pączki

chcemy zobaczyć czy świeże

- Proszę niech zając wybierze

Zając się złapał za głowę

- Dlaczego takie brązowe?

Pączki są przecież zielone

I wziął braciszka na stronę

I szepnął: - Zostawmy je lepiej

Nie warto kupować w sklepie

Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa

Najświeższe zjemy wprost z drzewa

Zadanie 2

Pokolorujcie kartę pracy do wyboru  ( załącznik  ) przypomnijcie sobie nazwy kolorów w języku angielskim .

Powodzenia!

 

 

Zadanie na wtorek - 31.03.2020 r.

Witam na dziś przygotowałam dla Was zajęcia plastyczne

Jak wiecie przyszła już wiosna, a z nią zakwitają drzewa. Chciałabym, aby w waszym domu też zakwity piękne wiosenne drzewka.

Do ich wykonania potrzebne nam będą:  szablon drzewa ( załącznik), brązowa i zielona farba, popcorn lub kulki z białej bibuły lub chusteczki higienicznej, klej, nożyczki,

Zaczynamy od pomalowania na brązowo, szablonu drzewa. Gdy drzewo wyschnie, na jego gałązkach naklejamy kuleczki popcornu bądź bibuły .To najprzyjemniejsza część pracy (tylko nie zjedzcie wszystkiego),  maczajcie go w kleju i przyklejajcie do gałęzi. Popcorn można zostawić biały lub pomalować na różowo. Na koniec domalujcie trawkę kwiatki, słoneczko i co Wam jeszcze przyjdzie go głowy.

Wiosenne drzewka nie tylko pięknie wyglądają, ale też pięknie pachną.

Zatem możecie je delikatnie spryskać kwiatowymi perfumami

 I pomimo, że za oknem trochę chłodno, w domu czuć prawdziwą wiosnę.

       

 

I JESZCZE COŚ DLA STARSZAKÓW ( 5 I 6 LATKÓW)

Drodzy rodzice jak co dzień potrzebuję Waszej pomocy, ale przy tym zadaniu szczególnie przeczytajcie proszę dzieciom następujące wyrazy i spytajcie jaką głoskę słyszą na początku wyrazu.

łopata, łyżka, ławka, Łukasz, Łucja , łódka, łańcuch ,Łatek

Teraz podzielcie te wyraz na sylaby (ło-pa-ta) i policzcie ile sylab ma każdy wyraz.

A może dzieci znają jeszcze inne wyrazy rozpoczynające się literą ł?

Układanie litery „ł”

Potrzebna nam będzie kartka z napisana literą Ł ( w załączniku ) oraz nakrętki.

Dzieci kładą przed sobą kartkę z literą Ł, i z nakrętek układają jej wzór, można do zabawy też wykorzystać np. koraliki, guziki, sznurek.

Wyszukiwanie wyrazów z literą „Ł”

Dzieci próbują usłyszeć gdzie znajduje się liter „ł” na środku czy  na końcu wyrazu: płot ,młot, koło., kłos, pół, stół itp.

Na koniec pokoloruj wybraną kartę pracy z literą Ł

Powodzenia ! Jak zwykle czekam na Wasze zdjęcia.

 

 

 

Zadanie  na 30.03.2020– “Zdrowe i kolorowe kanapki”

                                                                              Dzień dobry w poniedziałek!

Dziś kolejne zadanie, a brzmi ono następująco.

Co powiecie na Zdrowe i kolorowe kanapki, czyli  coś poza zwykłym kawałkiem

chleba z wędliną

Kanapka to chyba najfajniejszy sposób na wspólną zabawę.

Kawałek pieczywa, coś do posmarowania, jakiś konkretny wkład i można zajadać.

Bawcie się więc dobrze i stwórz swoją idealną kanapkę 

 

Pamiętajcie, by kanapki były zdrowe!

Jak zawsze czekam na Wasze zdjęcia. Pozdrawiam!

 

 

Zadanie na piątek 27.03.2020 r.

 Przygotowałam na dziś  kolejne zadania do wykonania.

Zadanie pierwsze

To doskonała zabawa logopedyczna i ćwiczenia buzi oraz języka. Wystarczy zrobić z plasteliny) wałeczki i odpowiednio je poukładać. Ewentualnie możemy dodać mostki, tunel lub inne przeszkody, a potem już czas na zabawę. Kulkę zgniecioną z foli aluminiowej, lub jakiś koralik przedmuchujemy słomką przez cały labirynt.

To nie tylko ćwiczenie logopedyczne, ale również wspieranie małej motoryki i pobudzanie dziecięcej wyobraźni.

Zabawa oprócz twórczego elementu uczy również orientacji z przestrzeni i rozpoznawania strony lewej od prawej. -Teraz kulkę pchaj do przodu, albo cofnij się, skręcamy w lewo, a teraz prosto i w prawo. Można się pogubić, ale to bardzo ciekawe ćwiczenie ucząca orientacji i pobudzające logiczne myślenie

Logopedyczny labirynt | Kreatywnie w domu

Zadanie drugie

Do zabawy potrzebujemy makaron “rurki” i słomki z możliwością wyginania. Wprowadzamy dzieci do zabawy tłumacząc, że wygięte słomki to nasze wędki, a makaroniki to rybki. Jeśli mamy więcej czasu na przygotowanie zabawy, możemy wspólnie z dziećmi pomalować makaroniki niczym kolorowa ławica morskich rybek. Następnie pokazujemy jak chwycić wędkę (chwyt prawidłowy do trzymania kredki) czyli w sprytny sposób w czasie zabawy uczymy prawidłowego chwytu do nauki pisania.

Zabawa dla dzieci łowienie rybek - Moje Dzieci Kreatywnie

Zadanie na czwartek-26.03.2020r.

 Dzień dobry.

Dzisiaj zapraszam na zajęcia matematyczne 

1. Proszę o wycięcie figur geometrycznych z karty. (Załącznik nr1)

Jeśli już macie wycięte figury, to rodzice mogą przeczytać Wam wierszyk. W tym czasie dziecko układa PAJACYKA na kartce.

Przedszkolaczek Jacek, to majster nie lada,

popatrzcie jak sprawnie pajacyka układa.

Duży kapelusz trójkątny,

jedno koło to jest głowa,

z boków dwa trójkąty.

Trzeba jeszcze zrobić z prostokątów dużych –

nogi, żeby pajacyk się nie oburzył.

Prostokąty małe to jego buciki

i już jest gotowy, żeby z nami liczyć.

 

Przeliczcie figury geometryczne, z których został ułożony pajacyk.

Zaznaczcie kropkami, ile jest danej figury.

Pokolorujcie Pajacyka, dorysujcie mu oczy, nos i buzię.

2. Wydrukuj gąsienicę. Zabawa “Powtarzam rytm”.( załącznik nr 2)

 Pokoloruj pierwsze koło na czerwono, drugie na niebiesko, trzecie na żółto, czwarte na zielono. Teraz powtórz rytm sam .

 

Załącznik 1

Załącznik 2

 

Kochani Rodzice, byłoby mi niezmiernie miło, gdybyści zechcieli przesłać zdjęcia prac swoich pociech.

Pozdrawiam